31 Mayıs 2007 Perşembe

Happy Feet


Aaah, ah. Gençtim o zamanlar. Umut doluydum (her zaman böyle miydim zannediyorsunuz? Feleğin sillesini yiye yiye bu hale geldim). Yaratık 3 başlamadan önce oynayan fragmanı hoşuma gittiği için izlemeye karar vermiştim o filmi. Her animasyon film gibi şubat tatilinde sinemalara gelince gittim. Film, daha açışışıyla animasyon olduğunu unutturdu. Baştan sona soluksuz izledim. Mufasa'nın ölümünde gözyaşlarımı tutamadım. Evet, Aslan Kral'dan bahsediyorum. Bu şahane müzikal-animasyonun gösteriminden bu yana, Dünya Güneş'in çevresinde 12 kez dolandı. Ama Happy Feet'e kadar böylesine duygu dolu, böylesine doğal, böylesine güzel animasyon gelmedi.

Amerika'da özellikle Bush'çuların verdiği çevreci mesajlar yüzünden topa tuttuğu film, gerçekten sinemada izlenmeyi hak ediyor. Özellikle manzara konusunda artık gerçekten bir fark kalmamış. Gerek doğal, gerek insan yapısı manzaralar (arkaplan demeye dilim varmıyor) hiç de bilgisayar ürünüymüş gibi durmuyorlar ama hepsinden önemlisi penguenlerin capcanlı olması. Üstelik penguen toplumu çok detaylı bir şekilde verilmiş. Bir sosyal düzen, bir inanç sistemi var. Bu yolla toplumun birey üzerindeki baskısı da üstü kapalı da olsa masaya yatırılmış. Film, iki saat boyunca üstü kapalı bir şekilde de olsa çevreci ve toplumsal mesajlar verirken, birbirinden güzel şarkıları ve esprileriyle de eğlendirmekten geri kalmıyor. Özellikle Ramon'a bayıldım. Filme altyazılı gittik, Ramon'u Robin Williams seslendiriyordu zaten. İspanyol aksanı ve garip felsefesiyle sizi de gülmekten kırıp geçirecek. Ayrıca animasyon kalitesi açısından da şu ana dek ulaşılan son nokta. Özellikle detaylara dikkat edin: Penguenler dans ettikçe sıçrayan karlar, sallanan tüyler, denizdeki dalgalar, sualtında yüzen penguenlerin çıkardıkları hava kabarcıkları... Bütün bunlara bir de mükemmel hareket yakalama çalışmasını ekleyin. Evet, anladınız. Filmin senaryo ve seslendirmesinin yanında, teknolojik açıdan da bir eksiği yok.

Kısacası sinemada gidilmeyi hak eden, sevimli, duygulu, eğlenceli ve derin bir animasyon filmi. Aslan Kral'dan iyi değil belki, ama en az onun kadar iyi. Herkese tavsiye ederim. Ben çok beğendim.

Hiç yorum yok: